söndag 18 april 2010

Torgvantar

Jag blev sugen på att virka torgvantar när jag såg att Virkhörnan hade gjort det.
Jag kikade runt på lite olika mönster, men kände att jag faktiskt borde klara att virka ett par på fri hand.

Fick lust att virka dem längs "långsidan", så det gjorde jag!

Använde "Fluffy" från Marks & Kattens, och virkade med virknål 5 1/2 .
Fluffy är väldigt fluffigt (som man hör på namnet), och ganska tjockt.
Det kanske hade blivit en lite mer smidig look med tunnare garn, men jag tycker de blev så mysiga!

Funderade lite på om jag skulle dekorera dem med något, men risken är att det blir för mycket, och att jag till sist tröttnar på att använda dem. Det är lättare att matcha till annat om de är enkla och enfärgade.

Om någon är intresserad så kan jag nog lyckas skriva ihop ett mönster (jag antecknade under tiden).

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jättehäftiga! Tycker inte att de behöver någon dekoration. Valde att inte göra nåt på mina heller. Enkelt och stilrent är aldrig fel. Tack för att du länkar också!

SUADDA sa...

Jättefina! Kanske blir några sådana framöver...
Tack för din gulliga kommentar på mina senaste kaktusar!
Tyvärr ville inte tekniken samarbeta med mig. Blev något fel då jag skulle godkänna din kommentar så den kom inte med! Och det går inte att göra om det för den är borta nu :( Bara så du vet så var det verkligen inte min mening att avvisa den!

Anonym sa...

Jag skulle jätte gärna vilja ha mönstret har letat över allt och dina var snyggast kram

Anonym sa...

Hejsan
Jag tycker dom är så fina. Jag skulle gärna vilja ha mönstret på dom :-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...