onsdag 21 april 2010

Igelkott + nåldyne-byte

En liten igelkott har kommit till världen! Detta måste vara min personliga favorit hittills. Jag är barnsligt förtjust i igelkottar.
Jag virkade efter
JANNAS mönster, men ändrade lite. Jag ville ha min igelkott längre, så jag fortsatte med några extra varv. Sen broderade jag ögon + nos.

Den blev väldigt naturtrogen i färgerna! Och jag visste väl att jag skulle få nytta av det där pälsgarnet (från second hand) någon gång! Garn-hamstring ÄR bra! *hihi*.

Men nästa gång ska jag nog virka med något akrylgarn till kottens huvud, för nu använde jag 2 trådar bomullsgarn, och det blev lite hårt. Blir nog snyggare om det ser lite "mjukare" ut.

Nu till nästa ämne: Nåldyne-byte på Mönsterarkivet!

Jag har funderat lite på om jag skulle delta, men orkade inte riktigt ta tag i det. Så idag läste jag att det fattades en deltagare, för att det skulle gå jämnt upp. Det kändes som om det var meningen att jag skulle ställa upp! Så jag mailade, och fick kontakt med min bytes-kompis Kerstin.

Det känns jättekul! Vill hugga tänderna i det direkt. Dessutom så hade hon och jag väldigt lika intressen och stil, så det känns helt rätt! Som om det var meningen hela tiden.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken söt liten kotte! Ser verklig ut.

SUADDA sa...

Oj, vad sööt den blev! Jättefin! Bra färgval och fina ögon!
Har själv använt pälsgarn....hm...TRASSLIGT, men värt besväret :)
Vad kul med nålbytet. Måste få se vad du byter bort och vad du får i stället.

Kajsa sa...

Det var en riktigt söt igelkott! Vi hade en under förstubron i föräldrahemmet som vi döpte till Evert för han var så lik min mosters man. Han älskade att äta marängglasstårta med jordgubbar på min födelsedag (då visste man ju inte att kottar inte tålde mjölk). Jag är också garnhamstrare och senast har jag gjort en lyckad raid på Tradera!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...