söndag 25 april 2010

Ny nåldyna, och vilken blogg-helg!


Det har blivit en nåldyna till! Denna gången hade jag mycket tunnare garn, och därför fick jag lägga till ganska många varv jämfört med den förra. Virknål 3 använde jag. Virkade denna gången en liten rundel i mörkgrönt garn, och satte sedan på en glas-knapp i mitten. Det ser nästan ut som en vattendroppe!

Lite som en daggkåpa...

De är väldigt bra som nåldynor kan jag lova! Jag ska ju nu börja på mitt projekt till nåldyne-bytet, via Mönsterarkivet. Men min byteskompis ska nog få nåt annat...

Sedan till nästa ämne: Vilken blogg-helg!
Igår fick jag en fågel uppkallad efter mig! Pysselstugan har gjort ett eget mönster, och döpt fåglarna till Fiffilurer! Det var för att jag lyckades gissa vad det var hon höll på att virka.
Jag blev så stolt, så jag gick och log hela kvällen! Tackar ödmjukast, jag är jätteglad!

Idag fick jag reda på att jag har vunnit tävlingen hos Virkhörnan! Tjoho! Det är boken "Garn & Maskor" som jag har vunnit. Tack Virkhörnan! Ser fram emot den. Tack också för att du tycker om min blogg!

Så helgen har varit blogg-fantastisk!
Är lite stolt, jag har ju bara bloggat i några veckor...känns jättekul.
Särskilt för att det finns så många underbara bloggare som förgyller min tillvaro, och inspirerar mig till nya projekt! Trodde aldrig det skulle vara så kul och givande att blogga. Jag är glad att jag hade fel!

Hoppas alla har haft en bra helg.
Jag kan också meddela att min kompis blev mycket glad för Ove!

4 kommentarer:

Kerstin sa...

Vilken fin nåldyna! Och vad kul det låter med bloggandet! Jag ser verkligen fram emot att få börja själv. Men jag får hålla mig till sommaren...

Cattis sa...

Grattis till din underbara blogghelg... visst är det en underbar värld vi hittat till??

ha det bra

kramkram

Tyg och otyg sa...

Hej Fiff! Vad kul att du hittat till mig!Välkommen till bloggvärlden. Jag känner mig också ganska ny, men visst är det kul?
Ser att vi också verkar ha liknande idéer, jag har tänkt på att göra en liknande igelkott som den du visar några inlägg nedåt. Dock visste jag inte att det fanns ett färdigt mönster, så garnet har legat till sig ett bra tag i väntan på ork att konstruera ett eget. :)
Vilken fin nåldyna du har gjort, ska bli spännande att se vad det blir till bytet sen!

SUADDA sa...

Jättegrattis till vinsten!
Grattis också till namngivningen av "Fiffilurerna". Kul!
Fin nåldyna. Blev jättefint med glasknappen.....Nu liknar det ännu mer en kaktus ;) Blir så sugen att göra en jag med!....men får allt hålla mig till min "gubbe" tills jag fått den färdig :(

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...