lördag 10 april 2010

Mina tovade grytlappar

Dessa grytlappar har jag virkat med fasta maskor+spets runtomkring, i två olika sorters ullgarn.

Jag tovade dem i 60 grader, men tyckte de var lite tunna.
Så nu har jag tovat dem ännu en gång. Blev ganska bra!
Dock ser de lite slafsiga ut, eftersom de kommer direkt från tvättsträcket...

Tycker tovade grytlappar är det överlägset bästa att ta varma plåtar och grytor med! Slutmåttet på dessa blev ca 22x22 cm. Ganska rejäla alltså.

Det är alltid en chansning när man använder två olika typer av garn, men det blev bra.
Gillar verkligen den där vinröda flammiga färgen (jag tror det kan vara ett hemmafärgat garn).

Trevlig lördag till alla!

1 kommentar:

Kajsa sa...

Hej och tack för den fina kommentaren hos mig! Vi verkar lite samma sorts pysslare, lite av varje. Broderi är något jag är så sugen på att ta tag i. Tänkte att det kan vara bra sommarprojekt. Tar inte så mycket plats i semesterpackningen tex. Och tovade pannlappar var en bra idé som jag säkert kommer att låna framöver! Lägger mig som följare hos dig så jag inte missar något!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...