tisdag 15 februari 2011

Återbruk är kul!


Ni har kanske sett denna i min sidebar innan?
Nu åker den upp på första plats ett tag här på bloggen, för jag vill sprida budskapet!
Återbruk ÄR kul, och det ska vara kul!
Jag vill att alla ska uppleva glädjen med återbruk, för ingenting triggar kreativiteten så mycket som det.
Sen att det är bra för miljön och plånboken är ju ett stort plus såklart ;-)

Så, nu tänkte jag be er om hjälp, att sprida glädjen med återbruk.
För om jag kan plantera en liten tanke hos några få människor, så betyder det mycket för mig.

Så ni som håller med, ta min bild och lägg in på er blogg!
Ni behöver inte länka till mig, men ni får såklart göra det om ni vill.
För då kanske någon mer ser denna bild, och får en liten återbruks-idé :-)

Så snälla, ta bilden, och sprid den!
 Här är den med vit bakgrund 459 bildpunkter bred


Och här är den i mindre format 207 bildpunkter bred:


207 bpt brukar passa i sidebaren, fast vi har ju lite olika storlekar på våra sidebars...
Så om du vill ha bilden i en exakt storlek så kan du bara hojta till, så ska jag fixa det!
Jag kan också försöka fixa så att du får samma färg på bildens bakgrund som du har på din blogg.
Jag har tillexempel bakgrundsfärgen "e6e6e6", färgkoden alltså. Så får jag din färgkod kan jag fixa bilden så den flyter in i din bloggbakgrund.

Så häng med! Sprid glädjen!
Jag hoppas att ni vill vara med!

Bilden har jag gjort själv, det är digitalt återbruk kan man säga :-), och som sagt så kräver jag inte att ni återger bildens ursprung, utan ni får sprida den bäst ni vill!

Och efter mitt förra inlägg, så känns det extra kul att skriva detta. Det var så roligt att höra att flera av er faktiskt redan tar till vara på era ljusstumpar. Och det var riktigt skoj att flera av er har tänkt på det eller börjat lite grann! Jag hoppas verkligen att någon av er får nytta av min lilla tutorial också. Jag förväntar mig en rapport sen ;-)

Återbruka på, mina vänner!
Och sprid glädjen!

28 kommentarer:

Anita Tørmoen sa...

Så fint bilde - gjenbruk er gøy:)

Mia stickar sa...

Du är så duktig på återbruk!

Maria sa...

Håller med dig - återbruk är kul!

LadyNight sa...

Jag norpar gärna bilden och har på min blogg! (ärligt talat hade jag redan sparat den på datorn innan, hihi)

Känner du till bloggen restgarnsblues? Du borde starta en sådan blogg, fast för återbruk...och så kan även andra engagera sig och posta inlägg där och inspirera vidare (det är lite som om bloggen sköter sig själv...du personligen behöver inte göra så mkt). Kom att tänka på det, så kunde man länka till den bloggen från din bild...bara ett litet tips :P

Lycka till med återbruket! Du inspirerar! :)

/LadyNight

Maria sa...

Bra tankar! Jag sprider gärna detta budskap med hjälp av din fina bild. Ha det gott i kreativiteten!

Fijaffa sa...

Hej Fiff!
Jag håller med och har satt in bilden i min sidebar till vänster. Jag är lite som du fast bara halvvägs... Jag sparar allt möjligt för att det "kan vara bra att ha", men jag kommer tyvärr inte tills kott så ofta som jag skulle vilja. Hoppas att du kan inspirera mig till att ändra på det. Nu kommer jag bli påmind varje gång jag ser din bild i min sidebar :-)
Kram!

Emileitha/Tarja sa...

Lägger din bild på mitt blogg. Jag gör det mesta i återbruk men vi behöver bli fler som sprider detta budskap. Det gäller att kunna se vilka möjligheter det finns, krävs lite tankeverksamhet men så himla kul när man lyckas.
Ha det gott o tack för inspiration

Zandra sa...

Härligt!
Återbruk är fantastiskt roligt, men nu är det en stund sedan jag lade ut någon bild på nåt återbrukat hos mig... Ska nog ta en lite fotosession i helgen så jag bidrar till allas vår idébank-internet ;-)
ps. jag använder gärna din bild!

Jenny sa...

Jag lånar bilden!

Fagermyrskan sa...

Åhh, jag sysslar oxå med återbruk, så kul att hitta fler här i blogvärlden! Hälsningar Fagermyrskan

Mmatilda sa...

Jag återbrukar också, lånar gärna din snygga bild till min blogg!

LadyNight sa...

Svar: Roligt att du gillade idéen! Och självklart hänger jag på om det hela blir av, utan tvekan :)

Madeleine sa...

Na na na, här ljugs ingenting! :) Jag började lära mig sticka i september. Men så lägger jag också mkt tid på handarbetandet, så man hinner med en del! :D

skapa och inreda sa...

Vad du är duktig! Klart att jag visar bilden och passar då på att länka till dig :)

Hedvig sa...

Jättebra initiativ! Jag har lagt upp din bild! :)

Therese sa...

Jag håller med Hedvig, super bra =) Jag har också lagt upp din bild. Sen vill jag passa på att säga att din blogg är kanon och jag finner så mycket insipration av den. Tack =)

Bollebygdsbo sa...

Jag gillar denna sida och länkar på min blogg.
Återkommer snart igen.
Tack

himlaverket sa...

Underbart att du kikade in hos mej så jag hittade dej,
"Snor" din återbrukslogga eftersom jag brinner för det också
och blir följare.
Stora kramar Ullamaria

Mormor S sa...

Hej. Jag har lagt upp din bild på återbruk på min blogg och sen har jag länkat till dig. Jättebra idé.
Jag återbrukar lite men jag kan bli bättre.

Kramar från Siv

Annika sa...

Hej! Klar jag använder din fina bild, är ju själv en riktig återanvändare (och sparare, hmmm). Ligger ute på min blogg :-)

Linda sa...

Tackar för bilden. Använder den till ett "återbruksinlägg" i bloggen... men man kanske skulle ha för vana att alltid ha med den vid återbruk?

trollsländan sa...

Tack så mycket för den fina bilden! Jag tycker att återbruk är både viktigt och roligt, men hade aldrig bloggat om det. Det blir säkert oftare nu!

Annika Berg sa...

Jag älskar återbruk och använder gärna din fina bild. Tusen tack!
Finfin blogg du har:) Inspirerande!
Mig hittar du här: sysslan.com
Hälsningar Annika B

Fröken Eko sa...

Hejsan!

Skulle abra meddela att jag lagt in bilden på ytterligare en blogg, självklart ska man ju sprida budskapet så mycket man bara kan :D Här http://malakta-reko.blogspot.com/ har jag satt in bilden!

/F

Ulis sa...

Nu finns bilden även på http://ulisbulis.blogspot.com/ eftersom jag också gillar att göra nya saker av gamla.
Ulrika

Återbruk av Åsa.Li sa...

Tack för den fina bilden "återbruk är kul" har lagt upp den på min alldelens nya blogg aterbrukavasali.blogspot.com Skulle också vilja låna bilden "Gör mig glad, skriv en rad" är det ok?

Marie Justgocreative sa...

Så fin! Jag vill också så klart sprida denna på min blogg och länkar till dig! Länka gärna till mig - om du tycker det passar!

http://justgocreative.blogspot.se

krajamaria sa...

Gillar både bilden och texten du skrivit och tog mig friheten att låna, länka och sprida dina ord vidare. För jag gillar också återbruk! :) Det är så galet skoj att skapa något nytt av något gammalt! :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...