torsdag 22 april 2010

Oops, mer garn!

Nu blev det mer garn igen! Gick tillbaka till stället där jag var sist, och visst var där lite nytt även idag. Tyvärr hamnade jag hos snåljåpen i kassan, suck! Så det blev inte så billigt som det kunde ha blivit.
Dessutom så krävde han mig på 20 kronor, istället för 5 som det stod på påsen...hmm. Men jag tog den ändå, det var ganska fina nystan med bomullsgarn, merciserad tror jag, eventuellt med bambu i. Det var alla de små nystanen på bilden, köpte oxå ett lila (100gr) och ett knallrosa mohair-garn, båda för 10 kr/styck.

Sen gick jag till symaskinsaffären (det finns ingen jättebra garn-affär i Kristianstad) och kikade lite, hade presentkort! Köpte på rea där, det ljusblåa och det bruna pälsgarnet. Pälsgarn e dyrt, 58 spänn! Tur det va halva priset...
Och tur att jag har samlat på mig pälsgarn sen innan på loppis.

Hittade ett grön-melerat pälsgarn i gömmorna idag, surprise! Så det blir nog en grön kotte snart.

Mycket garn i mycket färger är det mest inspirerande man kan ha hemma!

1 kommentar:

SUADDA sa...

Vad fina garner! Kul när man kan fynda!
Ja, garn kan man inte få för mycket av.
Själv kan jag nästan inte gå i närheten av vår garn- och sybehörsaffär utan att dras in dit som en magnet.....för att "bara titta".....och kommer ut igen med något nystan som "kan vara bra att ha" =)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...