måndag 12 april 2010

En fiffig lösning!

För mig är det som följer lite av en revolution! Sa till min sambo igår att jag skulle haft ett notställ som jag kunde ha beskrivningarna på när jag virkar.

För det är ju ett evigt problem när man virkar, att beskrivningen ramlar ner på golvet, försvinner, skrynklas ihop i soffan, + att man har alla andra små tillbehör att hålla reda på.

Då försvinner min sambo ner i källaren och kommer upp med denna underbara, fula, missfärgade sak!
Den har en tvådelad arm, och som ett "huvud", så man kan rotera och böja hela mojängen som man vill ha den. Man skruvar den i ett bord, klämmer fast pappret, och virkandet kan börja! När man tar en paus är det bara att putta undan den mot väggen.

Så himla bra! Det underlättar handarbetet enormt (i alla fall för mig). Wow! Är överlycklig!

Sen är den ju enormt ful, och solblekt o så, men jag tar det som en utmaning att "pimpa" den. Det ska jag väl kunna lyckas med??
Kom på att jag kan virka en nåldyna som passar precis till den lilla "hyllan" längst ner, så blir man av med nålproblemet också!

Jag vet, jag är super-exalterad! Men det lugnar sig snart, jag lovar!

Blev förresten klar med alla mina 8 kuddfodral idag (det syns en skymt på bilden).
Sydde dem i dessa fina tyger:

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mycket smart lösning! Lider av samma problem, få kika efter nåt liknande. Svar på din fråga: Ändrade på själva handleden, gjorde fm i bakre maskbågen istället för halvstolpar. Passar mina små handleder bättre och sen är det även lite elastiskt. La även till en volang i nederkanten. Dessutom gjorde jag fler lm i starten, men det var bara för att jag ville ha dem lite längre. Hoppas du förstår vad jag menar. :-)

Cattis sa...

Jag har planer på att virka etui till stickor och virknålar, men det kommer så många roliga figurer emellan.

Cattis

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...