tisdag 27 april 2010

En annan filur

Det har kommit en annan filur till världen!
Denna krabat tänkte jag ge till mitt tionde (!) kusinbarn, Isac. Han är ca 4 månader nu.
Tänkte köra o dumpa den i deras postlåda nån dag.
Väldigt baby-vänliga färger! Använde det garn som jag fyndade på second hand sist, det är ett mjukt och skönt bomullsgarn.
Jag utgick från en beskrivning som jag hittade HÄR. Men som vanligt ändrade jag en hel del.
Idén är kul tycker jag, och enkel. Fast lite pilligare att virka än jag trodde. Det blir lite "trångt" när man ska virka det andra benet, sen underlättar det ju om man inte randar den så mycket...

3 kommentarer:

Anki sa...

Vilken söt liten rackare!
Du, nu har du nåt att hämta hos mig :D

Anki sa...

Du är värd den. Så det så!
Egen stil och kreativitet i massor finns ju!

Ha en fin kväll nu!

skapa och inreda sa...

Vilken underbar liten filur:)
Passar bra till små händer.
Annika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...