torsdag 22 juli 2010

Tråkdynan har fått tre kompisar!

Vilke otroligt jobbig och klibbig dag det är! Puh!

Satte mig och sydde klart de här små kuddarna till utesoffan. Dynan hade jag ju sytt innan.

Sambon tyckte ju det behövdes en dyna till ryggen också, och då kom jag på att jag kunde sy kuddar i stället. Då kan man lägga dem hur man vill, och vill man ta en tupplur på soffan så är ju huvudkudden redan fixad :-)



Jag använde samma billiga, men slitstarka tyg från IKEA. Mycket av deras bomullstyg är väldigt kraftigt har jag märkt. Innerkuddarna hittade jag på samma ställe. De kostar egentligen 19 kr/styck, men jag hittade exakt tre stycken (!) som hade varit skylt-ex. 5 kronor styck. Perfekt!
Så total kostnad på dynan med kuddar borde hamna någonstans runt 50 kronor, och det inkluderar allt. Ganska bra va?

Snart ska jag avslöja vad det är för viktigt projekt jag snart ska påbörja. Väntar bara på att garnet ska komma...så ikväll eller imorgon hoppas jag kunde avslöja det!

Jag lovar, det är väldigt spännande!

7 kommentarer:

Bettan sa...

Det ser jättemysigt ut i soffan... bara att lägga sej för tuppluren....?! Kanske en liten, lien filt att ha över fötterna...mmm det skulle oxå sitta fint, eller?
Kram sytanten

Unknown sa...

Fina kuddar! Kompletterar bra! Fattas bara fikat.

Anita Tørmoen sa...

Det ble skikkelig fargerikt og fint.

Mia stickar sa...

Jättefint blev det! Och billigt! Blir spännande att se ditt nya projekt, väntar.....

SUADDA sa...

Så fräscht och fint det blev!

SUADDA sa...

PS. Vad nyfiken jag blev på ditt hemliga projektet......startar en massa griller i huvudet! ;)

Unknown sa...

50 kr!!! Du borde sy 30 set och sälja på torget hihi
Det blev mycket snyggt, och smart att göra kuddar istället för en hel dyna till ryggen.
Undrar såååå vad det är för projekt :-)
Kram
Susanne

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...