lördag 22 maj 2010

Tofflor

Jag har virkat ett par tofflor efter detta mönster från Garnstudio.

Jag är inte nöjd!

Jag har här virkat med ett second hand-garn, som jag tror är akryl. Till kanten har jag använt ett ljuslila freja-garn. Älskar verkligen färgerna, och filuren bredvid tofflorna, men det är allt!


Det är INTE skönt att ha en skarv mitt på toffeln! Och jag hade behövt ha typ tre gånger så tjocka tår för att fylla ut toffeln där framme! Jag blir irriterad!

Varför ska man ha en skarv på tofflorna, när det är så lätt att virka runt?

Jag har testat ganska många olika modeller på virkade tofflor, men jag blir inte nöjd!
Nästa gång ska jag virka på frihand, så jag får dem som jag vill.

Tycker det är så kul att göra innetofflor, för man kan använda lite knasiga färger, och restgarner.

De enda tofflorna som jag har blivit nöjd med har jag stickat, och det var efter ett gammal mönster från 60-talet.

Som sagt, jag får försöka själv, eller ge mig på ännu ett mönster...

7 kommentarer:

Cattis sa...

Jag gillar oxå virkade tofflor. Svärmor har ett par finfina i sin stuga som jag traskar runt i när jag är där. Dina blev jättefina. Men jag blir nyfiken på om du gör eget mönster, då har du en köpare direkt.

kramkram

Pixi sa...

Jag har ett skitbra mönster till tofflor,där man som du säger stickar runt,tyvärr inget virkmönster men hoppas det ska duga ändå! Om du vill ha det isf..Säg bara till att påminna mej så ska jag skriva ner det!! det är inte roligt när det inte blir bra ,så retsamt och synd!! kram kram=)

Soili sa...

Jag har virkat tofflor efter drops mönster nr 98-7.Den virkas från tån runt,runt.Alltså ingen söm.Sen finns det mönster 98-25,98-26,98-27
Alla dessa virkas på ungefär samma sätt.

Tigris Predikantan sa...

Jag tycker de ser urtjusiga ut!
:)

Emilia sa...

Ser fina ut iaf - men de ska ju vara bekväma och användbara också förstås :)

Linda sa...

Svar: Tack detsamma! Alltid lika kul att hitta nya, pyssliga bloggar att följa :)

simone sa...

Om du hittar något bättre alternativ får du gärna skriva om detta ;D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...