söndag 2 maj 2010

Det är mycket nu...

Det är mycket på gång nu, både på handarbetsfronten, och alla andra fronter...!
Jag måste virka klart presenter till mitt favorit-kusinbarn som fyller 5 år om några dagar. (Mina kusinbarn betyder rätt mycket för mig, eftersom jag inte har några syskon och mina kusiner är 10-20 år äldre än mig).
Sen måste jag göra en sjal till mors dag också.
Och såklart måste också nåldynan till nåldyne-bytet bli klar!

Jag fyndade lite garn i veckan i alla fall, på min second hand-runda. 45 kronor för allihopa! Inte dumt.
Min kompis är fortfarande kvar på sjukhuset, men jag hälsade på henne igår och gav henne rosen. Hon blev glad, och Ove satt mycket riktigt på vaktpost bredvid sängen!

Sen har vi grävt upp en massa tujor i trädgården i helgen, + att min sambo ville dra el till förrådet...så nu är halva min rabatt halvt förstörd (tre män som går lös liksom *blink*), och jag måste lägga om 20 meter kantsten...kul! Dessutom ska alla gamla rötter från tujorna bort, och det tar sin tid. Är ganska trött nu!

Det är tur man har en annan varelse som vill vara med överallt, och förgyller tillvaron! Kolla in liksom:
Han ska alltid ha full koll på läget, och vara med när det händer något.
Här vaktar han släpen, och ser till så att allt går rätt till...
Har tagit bilderna med mobilen, så de är inte super-bra, men var ändå tvungen att visa dem!

Sen är det också jätte-gott att dricka vatten ur mattes vattenkanna, det vattnet smakar bättre än något annat vatten!

Så fort kannan är fylld så hänger det en katt över den.
Och det spelar ingen roll var den står, för han är framme ändå!

Jag flinar lika mycket varje gång, för det ser så himla kul ut!

Hihi, det är tur du finns Mixxi!

Detta är underhållning på hög nivå tycker jag!

5 kommentarer:

skapa och inreda sa...

Så fort värmen kommer så ska vi sätta igång med alla vinterdrömmar:) känner igen mig i det du beskriver.
Visst är katter nyfikna och vill vara med överallt. Jag hade en röd katt en gång som också tyckte om att dricka ur vattenkannan.
Kram Annika

Anki sa...

Vilken härlig katt. Min kisse har dille på att dricka regnvatten när det finns tillgängligt. Det duger inte alls med färskvattenskålen i köket då.
Visst är det bra att man kan "låna" barn ibland, för det är så roligt att göra smågrejor.

Kramen

Soili sa...

Grattis Fiff,du har vunnit garn,
Får jag din adress så kommer garnet.
Maila till mej soisin@live.se

Pixi sa...

Ohh Grattis till vinsten o förstår eran glädje över Mixxi,verkar vare en riktig personlighet,hehe!!kram=)

Black Iris sa...

Här var det minsann mycket fiffigt!!!

Maidi

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...