lördag 28 februari 2015

Svampkudde av handduk

Jag hittade en så söt handduk på en sommarloppis.
Men jag tyckte det kändes synd att använda den att torka sig med.
Och svampmotivet var sådär härligt barnsligt, så det fick helt enkelt bli en kudde till pinglans rum.


Jag gissar att tyget är en blandning av bomull och lin.
Gillar bakgrundsmönstret, som påminner om grannbarr :-)

Längst ner på handduken fanns det ett lite svampmotiv, som jag gärna ville ha med.
Så jag klippte till bakstyckena för att utnyttja tyget maximalt.
Och de små svamparna kom med!


Matchade upp det hela med en röd tryckknapp.


Jag är faktiskt riktigt stolt över att ha fått ihop ett inlägg, efter en veckas tystnad...
Jag har haft två dunderförkylningar(influensa?) på raken, i totalt 4 veckor.
Men nu i början av veckan kände jag mig plötsligt mycket sämre, så jag fick ta mig till vårdcentralen.
Jag som i princip aldrig har feber hade 39.5 grader i tisdags. En infektion i nedre luftvägarna trodde läkaren, i kombination med bihåleinflammation och inflammation i käkhålorna.
Så jag fick kortisonspray och antibiotika.
Och då hände det jag var rädd för. Jag reagerade på antibiotikan.
Samma sak händer så fort jag inte tål nån medicin, jag blir yr, får fruktansvärd huvudvärk, ont i magen och kallsvettas.
Jag var tvungen att avbryta behandlingen. Nu hoppas jag att tillfriskna utan tabletter.
Håll tummarna för mig! Jag behöver det ♥.
Maken har varit förkyld i 5 veckor, och pinglan är inte heller pigg. Plötslig hög feber som nu har övergått i ett megakinkigt tillstånd.
Så hela familjen kan behöva lite värmande tankar!
Tre personer som är sjuka, trötta och irriterade är ingen höjdar-kombo.

Hoppas ni är pigga!

10 kommentarer:

Petra / Popetotrora sa...

Så himla sött motiv. Perfekt som kudde ju!

Maria sa...

Vilket härligt motiv! Åh, hoppas att ni snart mår bättre allihop, det lät inte alls kul som ni har det nu...

Kattis sa...

Jättesötaste kudden! Ja här är det också sådär att det enda byter av det andra. Magsjuka, förkylning och nu verkar lillans växande tänder vara sådär extra jobbiga på natten.... huu. Det verkar som man drar på sig alla förkylningar o sånt när man har småbarn!

Emilia sa...

Gullig kudde!

LadyNight sa...

Vilken rolig idé med kudden! :) Och jag hoppas att ni blir friska snart *håller tummarna*

Nettan sa...

Åh så fin kudde! Ser ut som en riktig sagokudde, en sån som man ligger och vilar kinden mot medan mamma läser om troll och sånt =)
Skickar massor av krya på er-energi och håller tummarna för snabbt tillfrisknande ♥

Katarina sa...

Jag tror alldeles säkert att sådär lagomt läskiga sagor bland härliga kuddar botar er alla tre bums. Krya krya.

Alviti sa...

Vad den blev söt! Älskar den röda knappen bak. Snyggt!

Annelie sa...

Superfin kudde! Om du ringer vårdcentralen kanske du kan få en annan sorts antibiotika?

Annelie sa...

Just det, det är inte så att liten har onda öron? (Jag menar bara väl, sjuksköterskan i mig vaknar ganska ofta).

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...