torsdag 3 juli 2014

Trasig tavla blir fräsig kudde

I helgen var jag på byns loppis.
I en av ladorna fanns det tavlor och böcker.
Och där, på golvet i en hörna fick jag syn på en trasig liten tavla.
En väldigt söt, trasig tavla.
För det som var inramat var ett särdeles sött litet broderi, föreställande ett lamm.
Jag var ju tvungen att rädda det!
 
Så jag köpte tavlan, lossade broderiet och tvättade det försiktigt förhand.
Sen plockade jag fram passande tyger och sydde en liten kudde till pinglans rum!
 

Och som baksida använde jag en herrskjorta.
Det är hur smidigt som helst, för knäppningen är ju liksom redan klar :-)


Material: Broderi, herrskjorta, örngott, gardin, förkläde och tygbit. Samt en mycket gammal fjäderkudde.
Total kostnad; Cirka 15 kronor

En alldeles prima, tjusig kudde med enbart återbrukat material!



Idag blir det bloggtips igen!
Evelinas ekologiska är en väldigt trevlig blogg, full med gröna recept, skönhetstips och nyttigheter. Och väldigt vackra bilder!

8 kommentarer:

Tyg och otyg sa...

Vad söt den blev! Jag är ju fan av den där broderad-tavla-blir-kudde-idén jag också, som du vet. :)

Tyg och otyg sa...

Förresten har jag tvättat sådana där broderier (även ylle) i maskin på fintvätt, det har gått jättebra. Kan ju vara bra att veta för den händelse du inte orkar handtvätta någon gång.

Anelma handarbetar sa...

Så söt kudden är.

hennihenni sa...

Det där tycker jag är ett så fiffigt återbruk! Och snyggt både på fram- och baksidan :)

Alviti sa...

Supersöt! Älskar återbruket :)

lopplisa sa...

Jättesöt liten kudde! Fin idé!

metamorphosis sa...

Jättesöt - och smart lösning med knäppningen där bak! Den måste jag låna!

Slow-Eva sa...

Åh vad fint att du räddade den! Det blev ju jättesött! Att använda gammal skjorta eller klänning med knäppning som kudde är så himla smidigt!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...