söndag 30 juni 2013

Greppvänlig kompis!

Pyret har börjat greppa saker nu. Och hej vad hon har fått pejl på det snabbt!
Däremot verkar skallror och annat vara lite för tjocka för små bebishänder att greppa.
Så utrustad med en idé, tygstuvar, restgarn, gamla strumpbyxor och en plastförpackning satte jag mig vid symaskinen.
Resultatet: En retro pilimoj-kompis!
 

Det blommiga tyget är mjuk bomullsflanell.
Armar/ben är sydda av ett gammalt förkläde, mormors slaktade frottéklänning, ett dockplagg som jag hade "sytt" när jag var typ 7 år.
Och en arm är virkad i småsnuttar av bomullsgarn!
En är stoppad med en gammal nylonstrumpa, och två prasslar.
Allt för att det ska vara spännande att pilla på de olika delarna :-)



Hon ÄLSKAR den!
Den är perfekt för henne att hålla i.
Och idag hörde jag ett konstigt sug-ljud i bilen, och upptäcker att hon har blött ner den virkade armen och sitter och suttar på den :-)
Gissa om jag blir stolt!

Full koncentration...


Nu återgår jag till dop-förberedelserna igen. Ha det fint!

14 kommentarer:

Viktoria- ♥s t j e r n f a l l♥ sa...

Gud vad hon är söt din fina bebis! Och superfin pilimoj du sytt till henne :)

Pysselfarmor sa...

Sicka sötisar - båda två!

Eva sa...

Håller helt med pysselfarmor, lika söta båda två! (Fast med ett litet överslag för den snuttande förstås:D)
Lycka till med dopet!

Madeleine sa...

Du har ju då så många bra idéer! Oj, vad söt den blev! :D

Misemor sa...

Den var jo både søt og smart! Søt baby også!
Lykke til med forberedelsene!
Klem Tone

Emma sa...

Superfin! Vilken Bra idé, och populär också:)

lopplisa sa...

Vilken sympatisk duo!! Trevlig prylidé med en pilimoj :)

Återbruk av Åsa.Li sa...

Riktigt söt filur du gjort påhittigt med ljudeffektena:-)

Maria sa...

Men åh så fin leksak! Och vilken fin tös du har.
Vad använder du för att det ska prassla?

Black Iris sa...

Riktiga sötnosar du visar här..

Kram Maidi

Solveig Lövendahl sa...

Finaste, finaste Pyret, blir alldeles tårögd... ♥

Karin sa...

Vilken supersöt liten figur, den ska jag ha i minnet när jag behöver en liten bebispresent nästa gång. Ha en fin sommar Karin

TIJNA sa...

Vilken duktig tjej! Och vilken söt pilimoj-kompis! Bra inspiration till en sån som jag, som behöver små enkla projekt till den relativt nya symaskinen.

/Tijna på virknalenochmajskroken.blogspot.com

TIJNA sa...

Jag får nog genast lägga till dig i min "följa-lista" tror jag :) Mycket fint här!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...