torsdag 13 juni 2013

Gardinomtag goes utomhus!

Förra sommaren blev jag måttligt irriterad på den fantastiska björnbärsbusken vid vår ingång.
Snacka om bångstyrig! Den klättrar in både under takpannorna och altantaket, samt täcker hela  syrumsfönstret i slutet av säsongen.
 
Jag surfade runt och försökte hitta ett växtstöd som kunde passa, men det fanns inget som var som jag hade tänkt.
 
Så det fick bli ett eget istället!
Jag hittade blåa gardinomtag på second hand.
Skruvade sedan upp två öglekrokar och fäste omtaget i dem.
Hur enkelt som helst!
 

 
 
Och det som är så bra är att när busken växer och bli ännu mer bångstyrig så kan man bara "koppla loss" omtaget, stoppa in den busiga växten, och sedan koppla fast det igen :-)
Hur bra som helst tycker jag! Jag hade faktiskt (utan att skryta) kunnat hitta nåt bättre på marknaden!
 
Funkar finfint även nu säsong två.

 
Och växtstöd som kan vara så dyra!
Materialkostnad här blev: 5 kronor för omtaget, 5 kronor för öglekrokarna.
Så 10 kr totalt.

Rekommenderas verkligen!

3 kommentarer:

Black Iris sa...

Fiffig är ju precis vad du är..

Kram Maidi

Black Iris sa...

Fiffig är ju precis vad du är..

Kram Maidi

LadyNight sa...

Vilken smart och praktisk lösning :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...