fredag 13 december 2013

Tygkompis-kompisar

Idag får ni se två tygkompisar. Två tygkompis-kompisar! 
 

Malvas kompis Lukas blev så förtjust i tygkompisen som hon alltid har i släptåg.
Så han ville absolut ha en alldeles egen liten kompis!
Och då passade Lukas mamma på att även beställa en liten flickkompis till en alldeles ny liten flickbebis!

Så det blev en färgglad och en väldigt rosa kompis.
Och flickan fick en liten kjol! En frans-kjol.
Fransen har jag sparat från en slaktad gardin.



När man syr de här figurerna så har man verkligen en chans att använda små tygbitar. För det blir ju en del spillbitar från andra projekt.

Har ni också en Tygspillslåda?
Här är den väldigt poppis!
Och innan någon undrar så...ja, det är bara innehåll från en enda läsklåda som bebisen drunknar i.


8 kommentarer:

Drutten sa...

De är verkligen supersöta! Kjolen gjorde den rosa extra rolig!

Alviti sa...

Fantastiskt söta!

Återbruk av Åsa.Li sa...

Dina tygkompisar är underbara! Hade en påbörjad men framsidan kom på vift... bara börja om. Massor av bitar blir det fast jag ständigt försöker minska tyglagret...

jonna d sa...

Jag håller med, verkligen super söta!
//jonna d

Petra / Popetotrora sa...

Sötaste tygkompisarna jag sett!!

Borgmästaren sa...

Jättegulliga och så färgglada att man blir helt varm av att se på dem.

hennihenni sa...

Ja visst har jag en tygspillåda! En alldeles för liten sådan... ;)

lopplisa sa...

Vilket piggt och fint litet par!! Förtjusande!! Tur att de förökar sej! :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...