lördag 7 september 2013

Husägare x2

Man får nog nästan säga att det är pyret som har blivit husägare nu.
Vi har nämligen fått hem detta lilla hus till henne:

 
Det är faktiskt min gamla lekstuga!
Den har varit utlånad till min moster, eftersom hon har en hel hop med barnbarn.
Men nu var det dags att låta den komma till oss!
Det måste vara världens minsta, och världens sötaste :-).
Den är inte mer än 1-1.5 m².
Och ändå krävdes det 7 "stora, starka" karlar för att bära in den!
Halva släkten närmare bestämt + en okänd entusiast.
Den är i ganska risigt skick, så det lär bli en hel del stug-renovering framöver.
Min man har dock redan hunnit byta ut hela taket. Sen får vi ta lite och lite.
Den stora frågan är hur jag ska komma in i den! Haha :-D

 
Härom veckan sprang jag på ett annat sött hus, som jag inte kunde motstå.
20 kronor fick jag hosta upp!


Det är ett hemmabyggt dockhus. Jättefint!
Detta behöver också renoveras, men det ska bli superkul!
Jag måste erkänna att jag faktiskt redan har ett dockhus i källare, ett sånt där standard (variant Lundby).
Men detta är ju så mycket bättre! Rymligare framförallt.
Har alltid tyckt att de vanliga dockhusen är så små, och varje gång man sticker in näven så välter man halva inredningen ;-)
Vad säger ni?
Det är väl omöjligt att motstå ett sånt här hus för en tjuga?

8 kommentarer:

kerstin sa...

härliga fina bilder =)kram från mej till dej <3

Alviti sa...

Verkligen! Vilket kap ;)

Lena sa...

så söt stuga

hennihenni sa...

O vad söta små hus! Oemotståndliga båda två.

HönaPöna sa...

vilka härliga hus ni har skaffat... roligt arbete som ligger framöver kan jag tro!

Black Iris sa...

Haha, självklart ska den lilla stugan komma hem till dig igen..

Kram Maidi

Evas Pyssel sa...

Så gulligt både lekstuga och dockhus. Min dotters dockhus står kvar hemma hos oss. Dit går barnbarnen det första de gör när de kommer hit. Roligt tycker jag. Kul du får att renovera ditt kap. Det kommer säkert att bli jättemysigt.
Kram Eva

lopplisa sa...

Fina små hus! Vilka roliga renoveringsprojekt!! De ska bli skoj att få följa!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...