torsdag 12 september 2013

Hej Pinterest!

Nu är jag också där! På Pinterest.
Har inte vågat innan, för jag har varit rädd för att jag skulle fastna helt :-).
Det finns ju en viss risk i och för sig, men jag har upptäckt fördelar som jag inte hade en tanke på innan.
Det allra bästa är att man istället för alla mappar i favoriter nu kan skapa "boards" med bilder istället. Det blir så mycket lättare att hitta tillbaks till, och komma ihåg favoritställen.
Som alla virkmönster som jag har haft indelade i femtielva olika kategorier...
Nu kan jag bara slänga upp en bild på pinterest, och så ser jag direkt vad det är, OCH har dessutom länken kopplad till rätt webplats!
Suveränt faktiskt.

Och ni vet när man surfar runt på alla fina bloggar, och tänker att: åh, vilken bra idé! eller åh, vilken inspirerande bild! -Hm...ska jag spara den? Men nä, det kommer jag ihåg!
Eller inte.
Nu kan man spara den som inspiration, så att man alltid hittar tillbaka :-)
Och sen kan man såklart titta vad andra har "pinnat", och hitta en massa nya inspiration.

Vill ni hänga med och kolla vad jag pysslar med på Pinterest, så kan ni göra det HÄR.

Jag har även lagt till en knapp i vänster kolumn här på bloggen.



Kan tillägga att det finns enorma mängder återbruks-inspiration att hitta, ja allt som har med pyssligheter att göra faktiskt.
Det kan ju vara anledning nog för att hänga där!
Vi ses kanske? :-)

4 kommentarer:

Kerstin sa...

Ja, Pinterest är fantastiskt. Men man kan fastna. Jag får bara kika in där ibland har jag bestämt. :)

Pysselfarmor sa...

Visst är det bra! Man ser ju bilden direkt vad det är man samlat på sig och man behöver ju inte göra allt-tack och lov!

Emma sa...

Jag har fastnat rejält, väldigt beroendeframkallande, men som du säger, väldigt praktiskt! Och roligt! Ska gå in och kolla på vad du pinnat :-)

Klockarbarn sa...

Jag finns också där men heter mitt namn. Jessica Mattsson. Ska kika in vad du pinnat.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...