tisdag 15 juni 2010

En fluffig dyna till en fluffig katt!

Ett syprojekt är i alla fall klart!
Det är ju så att jag har den stora fördelen att ha bara 5 km till ett tygställe, som är 700 kvadratmeter stort! Såklart var jag där för ett tag sen, mest för att handla gardintyger. Men det slinker ju alltid med lite annat också...

Så jag hittade ett fluffigt, vitt pälstyg, och tänkte att jag skulle sy en dyna av det till katten.
Och nu har det äntligen blivit av!

Storleken på dynan blev 65x45x3 cm.
Den är alltså ganska stor. Tänkte det var lika bra när jag ändå hade tyg till det.


Sedan funderade jag på hur jag skulle utforma den, för jag vill ju kunna ta av fodralet och tvätta det. Tänkte först göra örngotts-varianten, men sen kom jag på en idé!
Ideér är bra, eller hur?

Så jag plockade fram mina band, och tänkte att det får bli knyt-varianten istället. Jag tänkte att jag skulle göra det i en avvikande färg.
Det blev detta ganska breda satinband i champangefärg. Det ser väldigt lyxigt ut!
I den har jag hobbyskum, som är ca 3 cm tjockt



Sen är det ju så med katter, att de brukar vilja ligga överallt förutom där man vill att de ska ligga..! Menmen, blir den inte använd så är den ju i alla fall snygg!

Sedan har jag fått en award igen (!), av snälla Inga, tacktack!


Det blir väl snart tjatigt, men okej, här kommer 7 saker om mig, igen :-) :

1. Jag är en nybliven, men stolt Viby-bo!

2. Jag älskar aklejor!

3. Djur gör mig lugn. Särskilt katter.

4. Jag är en stolt spätta!

5. Jag har två "styvbarn", som är äldre än mig!

6. Vi har en kotte som bor i trädgården, och jag blir barnsligt glad varje gång jag ser den.

7. Det allra första jag gör varje dag när jag startat datorn är att klicka för skogen.


Gör förresten gärna det ni också! Det är gratis och man hjälper till att bevara gammelskogen, som håller på att dö ut. Man kan klicka en gång per dag.


Det är så enkelt, och gör sån nytta, så häng på ni också!


HÄR är länken, den finns också som länk i min sidebar.


Jag tänker inte skicka vidare awarden denna gången heller, för jag vet att så många har fått den.


Och så en annan sak: tack för alla positiva kommentarer om min blogg!
Denna är till er:

Det är kul att få awarder, men alla fina och trevliga kommentarer är det som betyder allra mest!

9 kommentarer:

Mia stickar sa...

Så fin och lyxig den såg ut! Hoppas katten gillar den!

Nettan sa...

Det går aldrig att få reda på för mycket om dig =) ♥

Jag älskar också aklejor! Vi har en stor jättefin tuva i rabatten utanför jobbet som nu håller på att gå i frö. Jag bevakar kapslarna varje dag för att knipa några vid rätt tillfälle. Om jag får tag i frön, vill du ha...?

Kattkudden blev jättefin! Hoppas kissen tycker om den. Min erfarenhet av min egen lilla pälsboll är att hon föredrar att ligga där jag föredrar att vara, vilket hårar ner mina favvo-platser och lämnar hennes fräscha... =) Katter alltså!

Maria sa...

Vilken lycka att bo så nära en tygaffär! Härlig kattdyna - den borde kissen verkligen bli nöjd med.
Och du kan också känna dig nöjd när du har fixat till en så gosig dyna.
Ha det gott!
Maria

Kattis sa...

Jättefin dyna till kissen, tycker att det är bra att göra gosiga saker till djuren också! Jag klickade för skogen. Jo jag ska ta o höra runt lite om det är nån expert på mönster någonstans. :)

Evas Pyssel sa...

Vilken jätteläcker kattdyna. Undrar om vår katt skulle gilla en sådan. Vår hund Ajax och katten Dennis brukar kampera ihop i hundgårdens rum. Där har vi lagt två gamla soffdynor så dom har var sin. Det ser himla kul ut när man tittar in där. Ha det gott !! // Eva

Unknown sa...

Jättefint till lilla katten, om du vill att hon/han absolut ska ligga där så stoppa kattmynta inuti.
Jag har en somali som är 75 cm lång UTAN svansen inräknad, så för en så stor katt hade din säng varit för liten hihi

jag klickar varje dag, hittade länken hos dig och ville ha den hos mig med. Jag har varit en ivrig klickare även innan dess :-)

Ha det gott, Kram

Susanne

Rosenvante sa...

Din blogg har blivit jättefin.
Smart dyna du gjort till kissen, blir mjuk o go att ligga på.

Kul att du vill vara med i min utlottning.
Lycka till

Caroline sa...

Vad fin dyna!!

Anonym sa...

Tack för tipset! Har gjort en liten ändring på det.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...