lördag 21 december 2019

God jul 2019 och julplagg av återbruk

Hej! 
Nej, jag har inte gett upp fiffel&tråd! 
Tiden räcker bara inte till. Jag kände ganska snabbt efter att jag fick barn nummer två att det inte fanns så mycket tid över varken till bloggande eller handarbetande.
Men jag saknar att blogga! 
Har mest blivit inlägg på Instagram. 
Så här kommer en god jul-hälsning från mig och barnen.
Numera har jag ett skolbarn som är 6 år, samt en 3-åring.
De fick varsin jul-utstyrsel i veckan. Återbruk är fortfarande min stora passion ♥️. Och jag jobbar faktiskt lite med hantverk och återbruk nu 😍🙃
Min dotter fick en klänning lagom till skolavslutningen. Den är sydd av tre olika gardiner.
Ritade om ett mönster jag hade sen innan på en omlottklänning som jag är väldigt förtjust i. Dock fanns det bara i mindre storlekar så jag gjorde det större helt enkelt. Kanske blev det lite väl stort, särskilt i armhålorna... Men den lär funka några år 😉

Min son fick ett par byxor till julfesten på dagis. 
De är sydda av en julduk!
Älskar gamla jultyger! Detta gröna har jag sparat i flera år för jag var så förtjust i det. Julfönster-tyget till Malvas klänning köpte jag på röda korset förra veckan faktiskt. Tycker det är så himla fint! 
Blir sugen på att ta mig ut och leta efter ner jultextil.

God jul ifall någon läser! 
Hoppas ni får en fin ledighet 🎄

1 kommentar:

Helga sa...

Hej! Vad kul att läsa ett inlägg från dig 😊 har knappt heller tid att blogga men producerar ändå en del som jag hoppas fastnar på bild nån gång... God jul!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...