lördag 23 maj 2015

Lampskärm av tygtrasor

Nu ska jag visa det senaste tillkottet i syrummet, nämligen en lampskärm!
 
 
 
Jag diggar den riktigt mycket!
Det känns himla bra att kunna använda upp en del småspill som blir över från andra projekt, och dessutom är den väldigt enkel att göra.
 
Själva stommen är inhandlad på loppis.
Eftersom ingen del av ställningen syns när skärmen är klar så gör det ingenting om man får tag på en sliten och skavd stomme.
Jag började med att linda ovandel och underdel med ett gult påslakanstyg.
Sen letade jag fram alla spillbitar jag kunde hitta i rosa och gula nyanser.
Jag klippte till dem i lagom bitar, och började sedan knyta dem runt stommen.
De allra kortaste bitarna knöt jag fast längst upp, för att de skulle räcka till.
Annars började jag längst ner och fyllde på uppåt.
Enkelt va?
Klarar vem som helst!
Kul projekt kan jag lova. 

Ja, och den passade ju fint till min reda knallrosa lampfot :-).



Tack för kommentarerna på mitt förra inlägg!
Det känns fint att få pepp och stöd.
Och jag blir verkligen alltid så himla glad för alla kommentarer!
Kram på er ♥

3 kommentarer:

Tumlaren sa...

Väldigt fin lampskärm du gjort!

Hedvig sa...

Jag gillar verkligen den här lampan! Hur kommer du på allt?!

Carina, lurvendesign sa...

Väldigt fin lampskärm och roligt när man även kan använda de minsta tygbitarna.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...