söndag 19 januari 2014

Herrskjorta blir klänning

En herrskjorta kan man hitta på en hel del kul med!
Jag inhandlade en kortärmad skjorta + en topp på second hand.
Klipp, klipp, och sy, sy och så hade jag en klänning!

 

När jag hade klippt ut kjoldelen från skjortan så använde jag så mycket spillbitar jag kunde för att sy ett skärp.
Jag tyckte det blev lite snyggt med lite oregelbundenhet!
Och övergången mellan topp och kjol blir snyggare om man har ett skärp av något slag.


När jag var klar var detta allt som fanns kvar av skjortan:


Det var väl ganska bra jobbat?

Och jag har ju glömt bort att skriva materialinformation på sista tiden!
Skärpning!
Material: Skjorta och topp från second hand.
Total kostnad: ca 35 kronor.

 
Stopp i avloppet? Häll i bikarbonat (bakpulver fungerar också) och därefter ättika. Det börjar då bubbla och fräsa. Låt verka minst 5 minuter. Häll sedan på kokande hett vatten och några droppar diskmedel. Klart!
Fungerar det inte? Upprepa proceduren!
Bästa anti-propp-lösningen som finns!

7 kommentarer:

Petra / Popetotrora sa...

Ganska bra jobbat...?! Jag tycker det var extremt bra jobbat! Den ser ju superfin ut.

Återbruk av Åsa.Li sa...

Jätte snyggt! Har inte tänkt på att använda skjortan så där, smart. Den iden snor jag:-)

Lena sa...

hur mycket bikarbonat och ättika ska man använda?

Tatiana sa...

Verkligen BRA Jobbat!!! Snygg och stiligt klänning dessutom kostar inte mycket.

Susannesblogg sa...

Snyggt! Vilken briljant ide. Jag har försökt att koppla min fb sida till bloggen. Så att den blir synlig som din med en gilla knapp. Men jag lyckade dock inte. Har du något råd att ge mig?

Yarn-Madness sa...

Vilken bra idé! Många plagg kan ju bli lite tråkiga upptill, men det finns minsann att skapa med ändå!

Slow-Eva sa...

Wow! Otroligt finurligt och väldigt snyggt!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...