lördag 5 oktober 2013

"Ny" lampskärm

En halväcklig gammal lampskärm slaktades.
Lampfot inhandlades på loppis för en femma.
Ett par trasiga strumpbyxor fick ett nytt användningsområde.
Ja, och så nån spillbit spets o några loppisfyndade pärlor.
Voilá!
 

Jag lade ner lite tid på att sy fast pärlorna på uddarna på spetsen.
Det blev lite extra piffigt!


Nu kommer jag inte ens ihåg vad jag använde för lim, men det brukar funka bra med lite textillim för att fästa strumpbyxan i stommen.
Bara man trycker en liten stund!


Tanken är att den ska stå i vårt "extrahus", men den är ju nästan för fin för det ;-).
Eller så kan den ju agera som inspiration för framtida uppiffning i just detta hus!

Tusen tack för tips och åsikter om kalla bebishänder!
Bra idé med handledsvärmare faktiskt. Får jobba på det!
Fortsatt trevlig helg!

4 kommentarer:

Alviti sa...

Den blev verkligen superfin. Kul idé med strumpbyxorna :) Jag som har en heläcklig gammal lampskärm här hemma borde verkligen härma dig :) kram

Lina & Mia sa...

Jättefin! Jag har lite lampbrist här hemma, kanske skulle spana efter lite gamla lampor att piffa till! För spets har jag ganska så mycket av faktiskt :) du undrade hur jag hinner producera så mycket, måste bara påminna om att jag varit såååå dålig på att blogga hela sommaren så en del grejer har varit klara ganska så länge! :)

FarmorMormorA sa...

Blev ju riktigt snyggt med en strumpa som lampskärm! Spetsen med pärlor blev som pricken över i!
Ha de´

Återbruk av Åsa.Li sa...

Super fin! Riktigt smart att använda strumpbyxor. Här i veckan blev jag tipsar om en återbruks utmaning med just lampskärmar. De finns en länk hos mig under skogsfint i köket.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...