tisdag 14 maj 2013

Knasdag med farbror doktorn, flickor och födelsedag


Det blir ingen lugn födelsedag i år!
Båda mina flickor har besök till farbror doktorn idag.
Det är inte lätt att ta sig iväg med bebis och katt i ösregn kan jag säga, särskilt inte när en skriker innan hon kommer in i bilen och en när man har startat...

Tyra har en knuta vid revbenen, och idag fick farbror doktorn (eller tant doktorn) kolla det.
Jag stod på mig lite och sa att de inte behövde ge henne lugnande för att sticka henne med en nål. Hon är snäll sa jag. Det var hon också! Sa inte ett knyst. Duktig Tyra!
Nu får hon äta antibiotika några dagar, så hoppas vi det försvinner. Annars blir det ett besök till.

Men stackars Tyra får ha tratt för att hon inte ska komma åt knutan.
Usch vad hemskt det är!
Hon gick runt en timme och var helt förvirrad och nervös. Och gjorde en olycka i soffan samtidigt som jag skulle mata en hungrig bebis.
Sen plötsligt somnade de båda hos mamma/matte:


Bebisen försöker nu sparka sig ner från soffan.
Mamma är hungrig men vill inte störa katten.
Och snart ska mamma iväg igen för rutinkoll av bebis.
Och så e ju tvättmaskinen igång efter olyckan...och så var det en morfar som skulle komma och vakta katten.
Och sen är det ju medicin till katten och matinköp som ska fixas.
Och nu har bebisen börjat slicka på mammas byxor också.
det är inte lätt alltid :-)
Tur pappan fixar maten ikväll, och rabarberpajen tillagades igår!

6 kommentarer:

Eva sa...

Vilken dag!
Hoppas knutan försvinner fint nu! Stackars Tyra med tratt, det ser alltid så kymigt ut;)
Stackars mamma/matte också! Inte lätt att vara alla till lags alla gånger.
Kram!

Eva sa...

Och så glömde jag...
Förlåt en gammal tant!
GRATTIS!!!

Hedvig sa...

Jag hoppas det gick bra för andra tösen också...
Och vad gäller tratten, så var Harpan likadan i början med tratt. Helt deprimerad och förvirrad. Men sedan lär de sig och nu blinkar han knappt när man sätter på honom den. :)

Och så ett stort grattis såklart!!!

Kraaam

LadyNight sa...

Grattis! Hoppas du fick lite lugn och ro någonstans under dagen. Och att rabarberpajen var god! Själv firade jag med glasstårta igår. Mums mums :)

Håller även tummarna att Tyras knuta försvinner spårlöst och aldrig kommer tillbaka, så fort som möjligt. Kram!

hennihenni sa...

Ja de fyrbenta brukar göra sitt bästa för att se ut som om det är mest synd i hela världen om dem om de råkar ut för den fasansfulla struten... Och sedan vänjer de sig plötsligt vid den :) Stort grattis!

Felix sa...

Grattis på födelsedagen! Det verkar ha varit fullt upp... Stackars lilla Tyra som måste ha en tratt runt huvudet! Hoppas att det går bra, och att lillflickan också klarade av läkarbesöket galant!

Vårhälsningar
Elisabet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...