lördag 14 juli 2012

Lapptäcke till Olle


När min fina vän J gick och väntade på att Olle skulle titta ut så skojade vi lite om att han säkert väntade på att hans lapptäcke skulle bli klart.
Och jodå, han tittade ut precis efter jag hade gjort klart det!
Det är rätt Olle, man måste ha ett mystäcke när man kommer till världen :-)
Förresten så föddes han på sin pappas födelsedag.
Dessutom är pappan trilling, så nu e det fyra stycken som firar födelsedag samtidigt.
Rätt lustigt!

Och här är Olles täcke:





Jag gjorde det ca 90x60 cm, så den passar bra i hans spjälsäng.
Täcket fick namnet Iris, efter mamma J:s farmor.
Det är fodrat med ett lite tunnare täcke, så det inte ska vara för varmt för honom nu på sommaren.
Det var nog tur, för han e en varm liten kille!

Alla tyger är som vanligt återbrukade.


Och jag har det stora nöjet att presentera lite härliga livebilder!



Jag sa ju att han e född med tuppkam ;-)
Hans hår ser ut sådär, helt seriöst, utan nån frisering! Hihi.

Känner ni igen brallorna? De e lite stora, men passar ändå. Tur att jag gjorde mudden så bred så hon kunde vika den!
Jo, han har fått en snuttefilt också, får visa den en annan dag.

Jag älskar att sy lapptäcken! Så om det e någon som behöver ett nån gång så tar jag gärna emot beställningar. Det går fint att önska färg och eventuell stil, jag har en del tyger att välja mellan ;-)

19 kommentarer:

Marobelda sa...

Underbara bilder, härligt täcke till en så fin kille!

alliels sa...

Jättefint! Härliga tyger/färger! :-)

Margita sa...

Vilken sötnos han gillar säkert vad han har fått

Viktoria- ♥s t j e r n f a l l♥ sa...

Vilken söt kille! :D Och underbara färger i lapptäcket, jag älskar gult!

Saras pyssel sa...

Vilka fina grejer du har gjort - jag säger det igen - du är så duktig! Han har riktigt härlig frisyr! :-) Tuva väntade också med att komma ut tills jag hade monterat klart hennes stickade kläder...

Anki sa...

Vad fint! Både Olle, täcket och brallorna! Du är så himla duktig!

Linnea sa...

Hej, vad tar du för ett "stort" lapptäcke/överkast? Har tittat i några affärer men det är så dyrt...
Linnéa

Anonym sa...

Jättefint! Är så sur för att jag aldrig kom till skott att köpa Britta-täcket...det var ju liksom mitt.....mitt namn på och dessutom rosa. Gör du bara 1 av varje?

// Britta
bam@bahnhof.se

Nettan sa...

Du är duktig du, vilken lycka med så fina presenter för lilla Olle.

Outi sa...

Jättefint täcke med härliga, glada färger, och underbar fotomodell:)
Kram Outi

Yarn-Madness sa...

Men, så härligt! Grönt och gult är underbart ihop, jättefint!

Lena sa...

Jätte fint täcke... sommrigt i färgerna :)

Nettan sa...

Vilka härliga bilder! Han ser ut att må som en prins där på sitt fina täcke i sina fina byxor <3
Idag skickar jag paket... :)

Nettan sa...

Vilka härliga bilder! Han ser ut att må som en prins där på sitt fina täcke i sina fina byxor <3
Idag skickar jag paket... :)

Linnea sa...

Jag menar ca 210x110..

Hedvig sa...

Jättefint! Och vilken härlig punk-firlla han har! :)

Anki sa...

Vilket fint lapptäcke du gjort till bebisen: ))))) kramar Anki

Frida sa...

Vilket fint täcke! måste bara fråga vad du fått tygerna från? fler av dem ser precis ut som gamla 70-talslakan som mamma och pappa hade när jag var liten...

LadyNight sa...

Vilka underbart härliga klapptäcken du gör. De ser så mjuka och gosiga ut. Man får ha-begär på stört.

Hoppas du har en fin sommar mellan regnskurarna! :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...