fredag 1 juni 2012

Till en junibebis

Snart är det dags för en liten kille att komma till världen!
Det är min närmsta vän som är höggravid.

Så jag testade att virka detta mönster.
Det var lätt och gick snabbt!
Satt och virkade på denna när jag vakade hos mor.
Och nu har min vän fått den, så nu kan jag ju visa er :-)
(Dock ser färgerna lite mysko ut, för jag fotade mitt i solskenet)



Den är ganska liten, så jag hoppas han inte är en jättebebis!
Men är han det så virkar jag lätt en ny, lite större.

Jag rekommenderar verkligen mönstret!
Det som är så finurligt är att den virkas i ett stycke. Och skulle man vilja göra en långärmad tröja så ska det gå ganska lätt att få till.
Material: Bomullsgarn i gröna nyanser från second hand, samt knapp.

Kostnad: Ca 10-15 kronor

Tack igen för att ni hänger med mig, och kommenterar. Värmer hjärtat ♥

24 kommentarer:

Lillstrumpan sa...

Så fin! Det mönstret ska jag definitivt prova.

Petra / Popetotrora sa...

Vilken himla söt!! Tror att bebisen i min magen måste få en likadan. Ska spana in mönstret på en gång!

Sanne sa...

Perfekt med bomull till en sommarbebis! Och perfekt med ett plagg utan en massa knöliga sömmar.

Annefia sa...

Så söt! Synd att jag har ont om bebisar att virka till.

Annika GW sa...

Jättefint babyplagg! Och så bra att men virkar det i ett stycke! / Annika

Pysselfarmor sa...

Jättefin och in i den har du virkat många vackra minnen och känslor.....kramar till dig!

Hulda sa...

Så söt! En sådan måste jag göra till Linnéa :-)

Meadows ever Bleeding sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Emilia sa...

Jättefin!
(Råkade kommentera med min mans inlogg nyss, så det är jag som tagit bort kommentaren ovan...)

Rosamargarita sa...

Es adorable!
Un abrazo

sofia sa...

Men jisses så söt!!

Lena Nordin sa...

Wow! Jag sittar här och önskar att jag var liten och kunde få den koftan! Underbara färger, och mönstret verkar jättebra. Vilken present!

Lena Nordin sa...

Wow! Jag sittar här och önskar att jag var liten och kunde få den koftan! Underbara färger, och mönstret verkar jättebra. Vilken present!

Unknown sa...

Vilka härliga färger :) modellen är också jättesöt. Kommer bli en urtjusig liten junibebis ;)

Yarn-Madness sa...

Supersöt! Härligt med babykläder som går så snabbt att göra! :)

Evas Pyssel sa...

Jättesöt kofta. Det är så roligt att sticka/virka bebikläder. Fort och lätt går det.
Kram Eva

hennihenni sa...

Så liten och fin - hoppas den passar!

Anna sa...

hej fin och så underbart du måste ha i din trädgård.

Jennie sa...

Jättesöt kofta!

Lena sa...

jätte fin.
Vill du vinna en bok ??
http://lenahaga.blogg.se/2012/may/vinn-en-bok.html

Fiffiga Systrar sa...

Supersöt liten bebiskofta minsann!! kram från oss

Britta sa...

Jag ska ju snart bli farmor så jag kanske ska prova detta mönster....
// Britta

Black Iris sa...

Såå fin din lilla kofta är...

Kram Maidi

Hedvig sa...

Supersöt är den! <3

Hoppas allt är någorlunda bra med dig... Tänker på dig!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...