tisdag 6 december 2011

Pompomhjärta

Har suttit och gjort pompom-bollar i en hel vecka nu...


Ville ha ett hjärta till dörren.
Tur jag hade en liten pompom-maker storlek xs.
Är dock lite trött på pompom-bollar nu.
Och ändå började jag på ett nytt projekt som innefattar just det.
Knäpp i huvet, jepp!

Men det e fint med pompombollar.
Så fluffigt och mysigt liksom.

Här har hjärtat kommit upp i dörrfönstret (och där kanske är någon ni känner igen med på bilden!):


Är inte helnöjd, tror det är formen på hjärtat som känns fel.
Får väl böja till den lite till.
Glömde ju skriva att jag har använt en ståltråd som jag har böjt till ett hjärta, och sedan virat in i garn.
Pompombollarna har jag knutit fast.

Jag älskar dig Ebbe ♥

8 kommentarer:

Tyg och otyg sa...

Om man bara vill ha små bollar så finns det ett mycket smidigare sätt!
Linda ullgarn runt t ex två stolsben, tills det blir ganska tjockt. Sedan knyter man om med stark tråd med kanske 4-5 cm mellanrum och klipper upp emellan avknytningarna så får man små bollar! De kan behöva friseras en aning, men det går ändå mycket fortare än att linda var och en för sig. Sedan ångar man dem över kokande vatten i en sil, så fluffar de upp sig och blir ännu tätare och finare.
(Om det var svårt att fatta min beskrivning så tog jag några kort på slöjdklubben i helgen när vi gjorde just sådana bollar, hör av dig så kan jag maila dem till dig!)

Pysselfarmor sa...

Snygg! Jag såg någonstans där man tog kemtvättgalgar som man böjde till som hjärtan och klädde med lingonblad. Kanske går en sådan galge att använda för detta också..bara en liten tanke och tips
;-))

Annefia sa...

Så sött, fluffigt och gosigt det blev.

Anita Tørmoen sa...

Ditt pompomhjerte er kjempefint!

Tatiana sa...

Jättefin pomponhjärta!

Mia stickar sa...

Jättefint! Hur ser en pompom-maker ut?

Madeleine sa...

Vad härligt! Man kanske skulle göra sig några stycken pompoms, det var länge sedan. :)

Slow-Eva sa...

Jättefint! Det ser ut som något slags godis på nåt sätt :) Jag blir i alla fall sugen när jag ser den, haha.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...