måndag 3 oktober 2011

Rosa auktion nummer ett

Nu är det dags för den första auktionen till förmån för rosa bandet!


Det gäller en liten snuttefilt/lappfilt/taggie.
Dvs. en snuttefilt med flikar runtom.
Bebisar gillar ju att suga och pilla på etiketter, och därför har någon pedagog kommit på denna modell på snuttefilt, som har massor med etiketter!
Det blir en mysfilt och aktivitetsfilt i ett :-)


Så, auktion nummer ett:
En rosa snuttefilt med flikar.
Storlek ca 28x28 cm.
Totalt 23 flikar som alla är olika!
På framsidan består den av 9 lappar i olika typer av bomullstyg + en liten applikation.
Baksida av härlig bomullsflanell med hello kitty-mönster.
Fodrad med en bit flecce.
Mjuk och gosig!
Och allt material är återbrukat!
Tvättas i 40 grader i tvättmaskin








En liten hello kitty-applikation finns det på framsidan.


Lite regler:
Auktionen pågår till och med söndag den 9 oktober. Jag avslutar den klockan 22.00.
Fram till dess får ni lägga hur många bud ni vill.
Budgivningen är öppen, och du lägger ett bud genom att skriva en kommentar till detta inlägg.


Tänk på att hela summan som du bjuder går oavkortat till rosa bandet!
Jag bjuder på frakten.
Den som lägger det vinnande budet betalar in slutsumman till mitt konto.
Jag gör sedan en överföring till cancerfondens postgiro/bankgiro.
Sen skickar jag snuttefilten till vinnaren tillsammans med ett kvitto på att betalningen till cancerfonden är gjord.
Hoppas att allt är solklart nu!
Annars får ni såklart maila mig med era frågor.


Så sätt i gång och buda nu!


PS. Varje måndag under oktober månad lägger jag upp en ny spännande, rosa auktion! D.S.

AUKTIONEN ÄR AVSLUTAD

7 kommentarer:

Koneko sa...

Här kommer ett bud på 75:-
Hoppas du får in massor med pengar på alla dina auktioner! Du har väl inte missat mitt rosa bandet bidrag? Gratis mönster finns på min blogg :)

Otaliga projekt sa...

Det var en jättefin filt!
100 spänn från mig.

Helena Högberg sa...

Så synd att man inte har några småttingar i bekantskapskretsen, det blev jättegulligt!

Anita Tørmoen sa...

Lykke til med aksjonen:)

Landsvägsungar sa...

Tack för lyckönskningar om bebisen! Jag bjuder 120:- för snutten, rosa till kille eller tjej i detta goda projekt spelar det ingen roll! :O) Maria

Hedvig sa...

Vilket fint initiativ! Jag tror det måste sägas vara officiellt att du har ett hjärta av guld... :)

Sofia sa...

Så fin snuttefilt! Nu är äntligen ett litet rosa paket på väg till dig. Tjuvkika här: http://madebyspunk.blogspot.com/2011/10/pretty-pink.html
; )

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...