måndag 15 november 2010

Vi har vatten!

Tjoho! Nu har vi vatten i köket! Vilken lyx!

Vi har ändå kommit ganska långt tycker jag. Tommie har byggt stommarna, och fixat med vatten, el o sånt. Och jag har byggt inredning till lådor och målat. Teamwork.

Och vår arbetsledare är som vanligt i full gång:



Men, det är ju ganska jobbigt att vara byggarbetare...och då får man ju koppla av i soffan på kvällen...


Hihihi. Ingen sover som Ebbe! Jag vet, jag är partiskt, men jisses vilken skoj katt vi har!

Och nu blir det en katt till, som lille Far fick igår:



Den kan han ha i sitt musikrum i källaren, där han över med sitt band. Han älskar katter precis som jag, och han älskar musik. Så det blev ganska bra till fars dag. Han gillar egentligen inte presenter, så det får alltid bli något symboliskt. Återigen är allt material second hand. Väv, dmc-tråd, nålen, paljetter, och pärlor!

Men jag  har ju inte tålamod till avslutande grejor, så kanten blev sydd lite snabbt, och så kunde jag dölja hörnen med paljett och pärla, och så blev det godkänt. En hank fick den också, så den kan hängas på väggen.

Det var rapporten för idag. hejsvejs.

14 kommentarer:

Maria sa...

Å, så härligt det måste vara att ha vatten i köket igen! Det är ju "basic". Ja, Ebbe verkar vara en läcker katt. Söt tavla du gjorde till din far! Lycka till med ert fortsatta byggande! Kram!

SUADDA sa...

Hihi! Han är för härlig lille Ebbe =D
Så HÄRLIGT med vatten igen! Måste verkligen kännas befriande att ha det tillbaka! =)

SUADDA sa...

Hm....fin katt på broderiet.....måste varit Ebbe som stått modell ;)

4U2 sa...

Lite skillnad verkar det vara på dina två katter ( den riktiga och broderade).

Tina sa...

Vilken lycka med rinnande vatten i köket! Ebbe verkar vara en skön kille, bra att ha en sån arbetsledare. :)

Madeleine sa...

Jisses, vilken sötnos! :)

mary-ann sa...

jisses vilken härlig sovställning den har :p

Saras pyssel sa...

Han har en skön stil Ebbe. :-)

Mia stickar sa...

Skön stil på Ebbe och skön katt den andra!

Hedvig sa...

Skönt med vatten igen! det går ju helt klart framåt... :)
Och Ebbe är lite lik den broderade katten tycker jag allt.

Ha en bra dag! :)

Anita Tørmoen sa...

Godt at kjøkkenet begynner å ta form:) Din arbeidsleder er en utrolig flott fyr:)

Stitchordie sa...

Apropå knapparna.
Jag hittade dem på Stockhome, Gallerian bredvid Kulturhuset. De kommer dock från Rice.

http://www.stockhome.se/
http://www.rice.dk/

Sanne sa...

Tänk, sånt som man oftast tar för givet, när det försvinner, då förstår man hur bra man har det egentligen!
Vilken tur att du har en så bra arbetsledare! Båda katterna är jättefina!

Anonym sa...

Katter är underbara djur!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...