fredag 4 november 2011

Utvärdering av rosa bandet-auktionerna

Idag är det allra sista dagen att bidra till rosa bandet.
Och då får jag förklara min lilla insamling avslutad.
Jag har fått in 1700 kronor!
Känns himla bra faktiskt :-)

Jag vill tacka de snälla personer som skänkte tyg till mig (utan er hade jag inte kunnat samla in den summan): Petra, Helena, Eva, Ingmarie och Sofia. Tack!

Och tack till Ebbe som har hjälpt till:



Det gör det hela lite lättare :-)

Nu visste jag ju inte när jag började insamlingen att oktober månad skulle bli den jobbigaste månaden hittills för mig personligen, men jag är stolt över att jag lyckades slutföra alla auktioner och fick in så mycket pengar.

Såhär såg den rosa resan ut:

•Jag fick en himla massa fint tyg från de fina bloggkompisarna som jag nämde ovan (+ av min bästa kompis)

•Första auktionen blev en rosa snuttefilt där jag utgick från en bit ljuvlig bomullsflanell som jag fick av Helena.

•Auktion nummer två var en rosa tygkasse där jag utgick från en kraftigt linnetyg som kom ifrån Ingmarie.

• Den tredje auktionen blev ett dubbelsidigt förkläde, där jag utgick ifrån den fina unikko-tyget som kom ifrån Sofia.

• Till sist var det dags för finalen bland auktionerna, och det resulterade i ett fodrat, rosa lapptäcke. Det häftiga var att jag hade fått många tyger som hade orange i sig, och rosa/orange är ju inte direkt en vanlig färgkombination. Det tyckte jag var coolt, så jag utgick ifrån de tygerna när jag gjorde lapptäcket.
Blanda annat fick ett örngott från Eva ta mycket plats, precis som en stor bit tyg i varm rosa färg från Petra. Annars blev det en härlig och galen blandning av alla tyger som jag fick.

Snuttefilten hamnade hos Maria (som väntar tillökning), linnekassen hamnade hos rara Sara, det piffiga förklädet fick åka till en ny bekantskap (Maria B) och lapptäcket budade faktiskt en kär gammal vän hem! En vän jag inte har träffat på mer än 6 år, men fortfarande håller kontakten med.
Jättekul att det blev en sån blandning på budgivarna!

 Så TACK allesammans! Både ni som har skänkt, och ni som har budat.
Och tack till alla som har skrivit stöttande kommentarer till mig!

Ni vet ju redan att jag har det kämpigt just nu.
Men jag kikar runt och kollar vad ni pysslar med, även om jag inte kommenterar.

Jag kommer inte att vara lika aktiv på bloggen framöver, men jag kommer att hålla den igång.
För bloggen och mina fina bloggkompisar betyder så mycket för mig!
Det skulle inte vara bra för mig att sluta blogga och sluta pyssla.
Bloggen ger mig glädje, och handarbete ger mig glädje. Och det behöver jag just nu.

Så vi ses framöver också. Kram!

10 kommentarer:

Paradiset Kaos sa...

Skickar en stor STYRKEKRAM till er alla!!!

Madeleine sa...

Starkt jobbat! Lapptäcket såg alldeles jättefint ut, det missade jag :D

Saras pyssel sa...

Bra jobbat! Kram på dig!

Mia stickar sa...

Jättebra jobb! Kramar!

Annefia sa...

Grattis till den lyckade insamlingen!

Jag tror att det kan vara bra att behålla bloggen och pysslandet som en livlina och distraktion mitt i allt det svåra. Vi finns ju kvar här och tänker på dig även om uppdateringarna blir torftiga och sporadiska. *kram*

Kirsi sa...

Hej! Jag ramlade in på din blogg idag.. o glad är jag för det.. Så fin o inspirerande blogg.. Jag kommer o hälsar på igen här.. Hade gott!! // Hälsn. Kirsi

Kirsi sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Kirsi sa...

Ursäkta det blev dubbelinlägg.. inte min mening.. men jag vet inte hur man får bort den andra.. =)

Anki sa...

Det är bra Maja. Du får inte glömma dig själv i hela situationen. Vi finns kvar ...
Varm kram!

Anna sa...

vad kul att du fick in lite pengar :) vilken bra idé :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...