torsdag 24 februari 2011

Den första virkade saken till min man!

Ja, ni ser rätt.
Han använder inte halsduk, inte mössa. Knappt vantar heller.
Tråkigt.
Vad ska en stackars fru göra? ;-)

Virka tofflor!



Oj, så stora de är!
Helt knasigt.



Jag tror han är nöjd. Fast de är hala säger han. Får skaffa lite såndära sockiplast på tub sen.


De är virkade i ett ganska tjockt ullgarn. Och virknål 5 1/2.

Mönstret är improviserat.
Men jag virkade båda tofflorna samtidigt, bara för att det skulle bli likadant.

Tack för tygtipsen!
Det var mycket "nyttigt" jag fick veta. Tur jag kan rådfråga så kloka läsare :-)

Jag packade ihop vinsterna från utlottningen idag, och som vanligt var Ebbe med.
Såhär hjälper han mig:


Jag tycker det är sådär kul när han biter hål i pappret...
Jag brukar underhålla honom med en såndära presentrosett när jag har de grejorna framme.
Det tycker han är kul!




Ja, han är ju med överallt. Därför blir det mycket skoj bilder på honom. En riktigt liten karaktär är han, den där busen!

När jag var klar kom nästa katt:



Helskumt.
Han betedde sig som om det var kattmynta i paketen...vilket det inte var!
Sådär, de har haft sitt kul idag.
Hoppas ni har haft det lika skoj!

10 kommentarer:

Anita Tørmoen sa...

Flotte heklede tøfler til mannen du har laget:) Dine katter er bare så søte!

Tyg och otyg sa...

Om du har så kan man dutta på lite textillim som halkskydd också. Inte hundra på hur det beter sig vid tvätt dock.

Hedvig sa...

Visst är det tråkigt med folk som inte vill ha något?! Men, bara att tvinga på dem ändå! (Och kan du inte göra små tassavtryck av sockiplasten?) ;)

Emilia sa...

Mysiga tofflor!

Maria sa...

Ja, ddet är alltid lika kul när Ebbe är med "på tråden"! Roligt att få se en skymt av den andra katten också. Är den mer försiktig? Tofflorna blev ju gosiga. De värmer säkert lite extra för att de är gjorda från hjärtat. Kram!

Gillian sa...

Wonderful Slippers!

4U2 sa...

Ha,ha,ha mysiga verkar de!

Madeleine sa...

Tjoho för virkat till karlarna! :D Och vilken underbar päls eran andra katt hade! Ljuvlig!

Agneta sa...

Fina tofflor!
Jag gillar din återbruksbild också, så jag har tagit med den till min blogg i sidebaren och också till skolbloggen. Vi har återbrukstema detta år i skolan så bilden passar jättebra. Tack!

Mia stickar sa...

Vilka härliga tofflor! Och som stort Ebba-fan kan jag bara le!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...