fredag 6 juni 2014

Maskot och pusskalas

Min kompis blev alldeles precis klar som sjuksköterska.
Och jag tänkte att hon ju faktiskt kan behöva en maskot :-)


Mönstret är egentligen till en geisha, men det är ju lätt att lägga till lite andra passande detaljer.
Beskrivningen finns i en av Mia Bengtssons böcker om amigurumis.
Lite garner från förrådet + en filtbit till kors. Klart!


Men egentligen vill jag mest visa en fantastiskt bild som jag lyckades knäppa förra veckan.
Det är verkligen den perfekta bilden på mina älsklingar ♥.


Vi gillar att pussas! ♥


Missade du dokumentären "bieffekten"?
Den finns att kolla på i SVTplay här.
Och den går att se i 22 dagar till! Missa inte det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Min lillmatte och jag alltså!
Underbar bild av vänskap!
Sköterskan är så fin hon också :)
Eva
(blev anonymt bara för att jag inte "orkar" logga in mailen :)

Mmatilda sa...

Vilken fin bild du har fått till! Och en jättesöt sjuksköterska!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...